73...atau yang satu?

Tanya Sama Itu Hud-Hud
Artist: M Nasir
(1)      Tujuh puluh tiga pintu
Tujuh puluh tiga jalan
Yang sampai hanya satu jalan

Beribu-ribu Margasatua
Mencari raja si Muraq
Yang sampai hanya tiga puluh

Ooh... Sang Algojo
Ooh... nanti dulu

Lihat dunia dari mata burung
Atau dari dalam tempurung
Yang mana satu engkau pilih
Dalam kalut ada peraturan
Peraturan mencipta kekalutan
Di mana pula kau berdiri
Di sini

Ooh... Sang Algojo
Ooh... nanti dulu

Berikan ku kesempatan akhir ini
Untuk menyatakan kalimah/kisah sebenarnya
Berikan aku kesempatan akhir ini
Lai lai la lai la lai

"Tanya sama itu hud-hud
Lang mensilang
Kui mengsikui
Kerna dia yang terbangkan ku ke mari"
Aku taw..rmai d klgan kite yang taw lagu ni..sape xknl m.nasir kan...tp,,taw ke apa yang sbnarnyer nk d smpai kan dri lgu ni..maksud trsirat nye??jd,kat post ni...aku nk shre ckit...nk wat bnda yang xprnah aku wat sblm nie..tp kali ini,aku hnya nk tekan kn pada rangkap yang prtma jer...sbab aku ykin,msih rmai lagi di klangan kite yang xtaw...(1)TUJUH PULUH TIGA PINTU,TUJUH PULUH TIGA JALAN, YANG SAMPAI HANYA SATU JALAN...mksd nyer..dlam 1 hdis Rasullullah ada mgatakan, mgenai Islam,terdpt 73 golongan dan hnya SATU golongan sajer yang terslamat dri seksaan neraka.golongan ini,adlh glongan yang mgikut sunnah Rasullullah dan Para sahabat baginda...Ketahuilah bahawa orang-orang sebelum kamu daripada Ahli Kitab telah berpecah kepada tujuh puluh dua kumpulan, dan sesungguhnya kumpulan ini (umatIslam) akan berpecah kepada tujuh puluh tiga (kumpulan), tujuh puluh dua daripadanya akan masuk neraka dan hanya satu daripadanya akan masuk syurga, iaitu al-Jamaah.kita????adkah kite didlm glongan 73...atau yang SATU?...bnyak lgi mksd2 rgkap2 yang lain,tp ckup la bnyk ni jer...rgkap yg lain..mgkin lain kali.insyllah..hehe...aku ni pon,xpandai sngt tntang agma ni..ad slah slap,hrap bole prbtol kn...ilmu kna kongsi...kn???k..only this for today...=)tata titi tutu...........

Comments

Popular posts from this blog

SEKIAN LAMA....

hukum hudud

lagu "malaysia boy" tiru lagu "america boy"???